1.
პროექტის სახელწოდება : ,,დავით აღმაშენებელი;
2. პროექტის მთავარი იდეა: მოსწავლეები
შეისწავლიან დავითის მძიმე მემკვიდრეობას ქვეყანა
დარბეული იყო თურქსელჩუკთა
შემოსევებისგან, მომთაბარე ტომები
ჩამოსახლდნენ დაპყობილ მიწებზე;
რეალური იყო ქართველი ხალხის ფიზიკური გადაშენების
საფრთხე.
3. პროექტის აქტუალობა: ამ პროექტზე მუშაობისას
მოსწავლეებს მეტი ინტერესი
გაუჩნდებათ დავით აღმაშენებლის ცხოვრების
და მოღვაწეობის შესასწავლად.
4.
პროექტის მიზანი: დავით აღმაშენებლის წინდახედულმა
და გაბედულმა საქმიანობამ
საქართველო არათუ განსაცდელს
გადაარჩინა, არამედ კავკასიის
უძლიერეს სახელმწიფოდ აქცია.
5. მოსწავლეთა ასაკი: 12 წელი.
6.
პროექტის ხანგრძლივობა: 2 კვირა.
7. მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეები
შეისწავლიან დროის დროშა,
რომელსაც ,,დავითიანი’’ ეწოდებოდა,
ვახტანგ გორგასლის დროშასთან
[,,გორგასლიანი’] ერთად საქართველოს ერთიანობისა
და ძლიერების სიმბოლოდ იქცა.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები
: ქრონოლოგიურ სკალაზე დავით აღმაშენებლის მეფობის
უმნიშვნელოვანესი თარიღები, ფოტო მასალა კომპიუტერი, რუკა.
9. პროექტის მსვლელობა.
აქტივობა 1 _ მოსწავლეებისათვის თემის გაცნობა.
აქტივობა 2 _ ჯგუფის შექმნა
და დავალების გადანაწილება
აქტივობა 3 _ ექსკურსიის მოწყობა
ქუთაისში. გელათის მონახულება.
აქტივობა 4 _ კედლის გაზეთის გამოშვება 8 თებერვალს
მისი ხსენების დღეს.
აქტივობა 5 _ ელექტრონული პრეზენტაციის გაკეთება;
აქტივობა 6 _ პროექტის პრეზენტაცია.
აქტივობა 7 _ მოსწავლეების შეფასება.
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ
ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი
არის ათი ქულა.
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
||||||||||
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
8.
|
9.
|
10.
|
|
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
|
1
|
|||||||||
კვლევების/ნაშრომის
წარმოჩენის უნარი
|
1
|
|||||||||
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
|||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
0
|
|||||||||
თემის
გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
0
|
|||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
|
1
|
|||||||||
თვალსაჩინოებების გამოყენება
|
0
|
|||||||||
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1
|
|||||||||
ინფორმაციის
ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
1
|
|||||||||
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
0
|
|||||||||
ჯამი
|
6
|
პროექტის
შეფასების განზოგადებული რუბრიკა
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით
სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ
მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი
მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული,
არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
|
გააზრებულია
თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი,
ზოგი გაუგებარი
|
კარგად ორგანიზებული
ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3.შინაარსის
კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
|
ძირითადად
კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად
გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართული, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა
დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი
ზედაპირულია
|
კვლევა დაგეგმილია,
მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია
გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და
ანალიზი სიღრმისეულია
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები
ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების
კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
|
მრავალფეროვანი,
შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი
ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს
ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ
წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის
ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო
ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები
დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი
მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს
ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე
|
9.დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ
არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა ჩამოყალიბებულია
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის
ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად აყალიბებს
პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს,
პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
|
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება,
აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს
ყველა კითხვას
|
10. საგნებთან ჯგუფებთან, ეროვნულ
სასწავლო გეგმასთან კავშირი.
ისტორია:
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს
შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც
ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს.
განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურებში;
·
ჩამოთვლის და ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ
პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას მათ
შედეგებზე;
საზ. მეც.V-VI.9. მოსწავლეს
შეუძლია შეადაროს ომისა და მშვიდობის შედეგები
მოსახლეობისათვის საქართველოს ისტორიის სხვადასხვა პერიოდში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის ომის სახეობებს (თავდაცვითი, დამპყრობლური), ახასიათებს მათ შედეგებს;
·
ასახელებს მშვიდობიანი ხერხებით მიღებულ გადაწყვეტილებებს
საქართველოს ისტორიაში, აღნიშნავს მის დადებით
და უარყოფით შედეგებს;
11. პროექტის ხელმძღვანელი: ნელი ცერცვაძე;
12. ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა: cvadzeneli@gmail.com
No comments:
Post a Comment