გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
რთველი
|
საგანი/პედაგოგი
|
ისტორია/ნელი ცერცვაძე
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
დაწყებითი/V კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
18 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროებების მიდგომების მოსწავლეები არ
არიან
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
განხილული თემისა და პროცების მიმართ საკუთარი მოსაზრების დასაბუთება ისტორიული მასალის გამოყენება
და რუკაზე მუშაობა პრეზენტაციით დაგეგმილი
ვადების დაცვა.
|
მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
·
მეღვინეობით განთქმულ საქართველოში რთველი
წლის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მოვლენაა
ამ გაკვთილით მოსწავლეები გაეცნობიან
ყურძნის მოსავლის აღების
წესებს, აღმოსავლეთი და დასავლეთი საქართველოს
ორი კუთხის კახეთისა
და გურიის მაგალითზე.
|
წინარე ცოდნა
|
კახეთსა და გურიაში
რთველი შემოდგომაზე იწყება
მას ხანგრძლივი სამზადისი სჭირდება.
იწნება კალათები და გოდრები , ირეცხება
ქვვრები,
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლის შეფასება ხდება
წინასწარ შერჩეული კრიტერიუმებითა და თვითშეფასების სქემით,
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
|
რუკა, ცარცი, დაფა, ტექნიკური საშვალებები,
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
გაკვეთილის A
ფაზა _ გამოწვევა
აქტივობა 1 _ გაკვეთილს ვიწყებ გონებრივი
იერიშით _ კითხვა-პასუხი _ 5 წთ.
1.
ჩამოთვალეთ საქართველოში ყველაზე
გავრცელებული მარცვლეულის ჯიშები.
2.
ჩამოთვალეთ
მარცვლეულისგან დამზადებული შენთვის ნაცნობი
ნამცხვრები და კერძები.
3.
გაიხსენე
და აღწერე სხვადასხვა
სახეობის პური რომელიც
გაგისინჯავს თეთრი, რუხი, შავი, ჭვავის, შოთი. კიდევ რომელი
იცი?
4.
დააკვირდით
ფოტოებს და სწორი
თანმიმდევრობით აღწერე ისინი,
5. ვის
უწოდებდნენ „პურად ადამიანს/?“
განსავითარებელი უნარები
დაკვირების, წაკითხულის, გააზრების,
აზრის გამოხატვის, მსჯელობის.5წთ
გაკვეთილის B
ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 3 _ ახალი მასალის
ახსნისას მასწავლებელი წრეში წერს სიტყვას ‘’რთველი’’
და მოსწავლეებს სთხოვს, დაასახელონ,
რა ასოციაციას იწვევს
მათში ეს სიტყვა
3წთ {რთველი, კალათი ქვაბი, ქვევრი, საწნახელი,
ჩურჩხელა, მარანი, თათარა, გოდორი, აკიდო, ]
გაკვეთილის C
ფაზა _ რეფლექსია
დავალების შესრულების შესრულების
შემდეგ მოსწავლეები
კითხულობენ ცნობა 1ს და ასრულებენ
ბულიტიან სავარჯიშოს 3წთ
4წყარო ას გაცნობის შემდეგ
მასწავლებელი სვამს კითხვას
1რას გვაუწყებს არქეოლოგიური წყარო
რა დასკვნა შეგვიძლია
გამოვიტანოთ ამ მონაცემებზე დაყრდნობით4წთ 5მოსწავლეები კვლავ
ეცნობიან ტექსტს ცნობა2ს
და წყარო ბს, ამის შემდეგ
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს
ამოკრიფონ გაკვეთილიდან და რვეულში
ჩამოწერონ რთველში საჭირო
ინვენტარი ,დააჯგუფონ დანიშნულების მიხედვით. 12წთ
დავალების შესრულების შემდეგ მასწავლებელი კვლავ
სვამს კითხვას, 1როგორ
ფიქრობთ მებრძოლებს საგზლად
ჩურჩხელა რატომ მიჰქონდათ>? 2დააკვირდით თვეებს
ძველ ქართულ სახელწოდებებს დაასახელე
ის თვეები , რომლებიც
გლეხის საქმიანობას უკავშირდება, 3დააკვირდით
ფიროსმანის ნახატს და შენი სიტყვებით
აღწერე /? 4შენს
კუთხეში თუ არის ვაზის
მოშენების ტრადიცია? ; თუ
არის, აღ არის , აღწერე
ხილის კრეფისა და შენახვა დამუშავების
შენთვის ცნობილი ტრადიცია7წთ, 6 მოსწავლეები ბოლოს
ეცნობიან ნაწყვეტებს რაფიელ
ერისთავისა და იოსებ
ნონეშვილის ლექსებიდან და ასრულებენ დავალებას 6წთ 7გაკვეთილის მსვლელობისას ავსებენ
გაკვეთილის დასაწყისში შეთავაზებულ
დავალებას 3წთ საშინაო
დავალებად , აღწერეთ
რამდენიმე წინადადებით ,,რთველი შემოდგომაზე იწყება’2წთ
|
No comments:
Post a Comment