გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა 

გაკვეთილის მთავარი თემა
რთველი
საგანი/პედაგოგი
ისტორია/ნელი ცერცვაძე
სწავლების საფეხური/კლასი
დაწყებითი/V კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
18 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროებების მიდგომების მოსწავლეები არ არიან
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
·         განხილული თემისა და პროცების მიმართ    საკუთარი მოსაზრების დასაბუთება ისტორიული მასალის გამოყენება და რუკაზე  მუშაობა პრეზენტაციით დაგეგმილი ვადების დაცვა.
მიზანი და მისაღწევი შედეგები
·         მეღვინეობით განთქმულ საქართველოში  რთველი  წლის   ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მოვლენაა ამ გაკვთილით  მოსწავლეები  გაეცნობიან   ყურძნის  მოსავლის  აღების  წესებს,  აღმოსავლეთი  და  დასავლეთი  საქართველოს  ორი  კუთხის  კახეთისა  და  გურიის  მაგალითზე.
წინარე ცოდნა
კახეთსა   და  გურიაში  რთველი  შემოდგომაზე  იწყება  მას ხანგრძლივი  სამზადისი  სჭირდება.
იწნება  კალათები  და  გოდრები  , ირეცხება  ქვვრები,  
შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლის   შეფასება  ხდება  წინასწარ  შერჩეული    კრიტერიუმებითა  და  თვითშეფასების  სქემით,
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
რუკა, ცარცი,  დაფა, ტექნიკური  საშვალებები,
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი    
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა

აქტივობა 1 _ გაკვეთილს  ვიწყებ  გონებრივი  იერიშით _ კითხვა-პასუხი _ 5 წთ.
1.      ჩამოთვალეთ  საქართველოში  ყველაზე  გავრცელებული  მარცვლეულის  ჯიშები.
2.      ჩამოთვალეთ  მარცვლეულისგან  დამზადებული შენთვის  ნაცნობი  ნამცხვრები  და კერძები.
3.      გაიხსენე  და  აღწერე  სხვადასხვა  სახეობის  პური  რომელიც  გაგისინჯავს  თეთრი, რუხი, შავი,  ჭვავის, შოთი. კიდევ  რომელი  იცი?
4.      დააკვირდით  ფოტოებს  და  სწორი  თანმიმდევრობით  აღწერე  ისინი,
5.      ვის უწოდებდნენ  „პურად  ადამიანს/?“  

განსავითარებელი  უნარები  დაკვირების,  წაკითხულის,  გააზრების,  აზრის  გამოხატვის,  მსჯელობის.5წთ   

გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება

აქტივობა 3 _  ახალი  მასალის  ახსნისას  მასწავლებელი წრეში  წერს სიტყვას  ‘’რთველი’’  და მოსწავლეებს  სთხოვს,  დაასახელონ,  რა  ასოციაციას  იწვევს  მათში   ეს  სიტყვა  3წთ  {რთველი, კალათი  ქვაბი, ქვევრი,  საწნახელი,  ჩურჩხელა,   მარანი,  თათარა, გოდორი,  აკიდო, ]

გაკვეთილის C ფაზა _ რეფლექსია

დავალების   შესრულების  შესრულების   შემდეგ   მოსწავლეები   კითხულობენ  ცნობა  1ს   და  ასრულებენ  ბულიტიან  სავარჯიშოს   3წთ     4წყარო ას  გაცნობის    შემდეგ   მასწავლებელი  სვამს   კითხვას  1რას  გვაუწყებს  არქეოლოგიური   წყარო  რა  დასკვნა  შეგვიძლია  გამოვიტანოთ  ამ   მონაცემებზე  დაყრდნობით4წთ   5მოსწავლეები  კვლავ  ეცნობიან   ტექსტს  ცნობა2ს  და  წყარო ბს, ამის   შემდეგ  მასწავლებელი   სთხოვს  მოსწავლეებს  ამოკრიფონ  გაკვეთილიდან  და რვეულში  ჩამოწერონ  რთველში  საჭირო    ინვენტარი  ,დააჯგუფონ  დანიშნულების მიხედვით.  12წთ  დავალების შესრულების  შემდეგ    მასწავლებელი  კვლავ  სვამს  კითხვას,   1როგორ  ფიქრობთ  მებრძოლებს  საგზლად  ჩურჩხელა  რატომ    მიჰქონდათ>?  2დააკვირდით    თვეებს  ძველ  ქართულ  სახელწოდებებს  დაასახელე  ის   თვეები  , რომლებიც   გლეხის  საქმიანობას  უკავშირდება,  3დააკვირდით  ფიროსმანის  ნახატს  და  შენი  სიტყვებით  აღწერე  /?  4შენს  კუთხეში    თუ არის  ვაზის  მოშენების  ტრადიცია?  ; თუ  არის, აღ  არის ,  აღწერე  ხილის  კრეფისა  და  შენახვა  დამუშავების  შენთვის  ცნობილი  ტრადიცია7წთ, 6 მოსწავლეები  ბოლოს  ეცნობიან  ნაწყვეტებს  რაფიელ  ერისთავისა   და  იოსებ    ნონეშვილის  ლექსებიდან   და  ასრულებენ  დავალებას 6წთ   7გაკვეთილის      მსვლელობისას  ავსებენ  გაკვეთილის  დასაწყისში  შეთავაზებულ  დავალებას  3წთ    საშინაო  დავალებად  ,  აღწერეთ  რამდენიმე  წინადადებით ,,რთველი   შემოდგომაზე  იწყება’2წთ

No comments:

Post a Comment